dilluns, 8 de febrer del 2010

M'agradaria que algú m'esperés en algun lloc

Aquest és el títol del llibre d'Anna Gavalda que ens ocuparà dimecres vinent al taller de contes. Anna Gavalda feia de periodista quan l'any 99 va començar a publicar i ho va fer justament amb aquest recull de contes. M'agradaria que algú m'esperés en algun lloc va ser premiat, molt elogiat per la crítica i venut arreu, fins a vint-i-set països. Després vindrien L'estimava, basada en el fracàs del seu matrimoni, 35 quilos d'esperança, Junts i prou, El Consol..., totes traduïdes al català.
M'agradaria que algú m'esperés en algun lloc és un llibre que captiva ràpidament, i ho fa amb aquell estil que té Gavalda d'explicar-te les coses com si fos ben bé al teu costat i et fes una confidència, amb naturalitat i alhora amb ironia i una picada d'ullet. Dotze històries que són dotze retalls de vida, amb motius tan senzills al darrere com ara l'amor, la pèrdua, la rivalitat entre germans, la venjança... Com la vida mateixa, al capdavall.