dilluns, 13 d’octubre del 2008

Els relats del TEC

Són dues les sessions que s'han fet del Taller d'Escriptura Creativa i l'empenta deu ser important quan ja s'ha parlat sobre la possibilitat de penjar els vostres relats a internet.
No sé si és una il·lusió compartida per tots o potser pot més la timidesa de mostrar "públicament" aquelles frases que poden sortir de tan endins...
I a la vegada, si és que voleu penjar els contes a la xarxa, potser caldria un bloc exclusiu del TEC, un bloc que podria ser d'accés restringit, o no...
Són moltes les opcions, però la primera disjuntiva és publicar o no publicar, i en el cas de publicar, on i com.
Les creacions són vostres i vostra la decisió. Des de la Biblioteca, en tot cas, podem crear la plataforma. Esperem les vostres opinions...

17 comentaris:

mia ha dit...

La idea és bona!
Però jo crec que encara em queda molt a aprendre abans no publiqui els meus relats al blog. Crec que els he de treballar molt i molt més.
No és qüestió de timidesa sinó de la feina ben feta.
Que en penseu companys?

Raelix ha dit...

Cinc cèntims.

En el meu cas personal, els relats del TEC ja els estic treballant en format blog. Però només els publico en 'obert' quan ja han passat un parell de revisions.

Un blog és, per definició, una eina web 2.0. Això vol dir que es fa entretots i per a tots (xarxa social). Un blog per penjar els relats del TEC, d'aquells alumnes que ho volguin, ho trobo molt bé. Però sense restriccions, passwords, etc.

Podríem, doncs, crear el TECCANRA.BLOGSPOT.COM (invento, perquè coneixent a la Sònia serà
"tallerdescripturacreativadelclubdelecturadecanrajoler.blogspot.com"
)* i qui vulgui penjar el relat ho envia a la Sònia. Si es publica, és public. Si no, no es publica. I es podria linkar aquest nou bloc des del bloc del Club, per exemple.

Però estarà bé el que decidiu.
I visca les noves tecnologies i el seu ús racional!!!

Braelix.





* Sònia, ja saps que m'agrada empipar-te. ;P

Sònia ha dit...

No ho tinc clar Israel, "tallerdescripturacreativa
delclubdelecturadecanrajoler.blogspot"
no és una mica curt aquest nom per al bloc?!
S'esperem més opinions...
Bona nit a tothom!

mia ha dit...

Sonia a mi m’agrada més el teu blog. Raelix el teu necessita un llibre d’instruccions... TECCANRA...?? això després de vacances de Nadal ja no sabrem ni que és!!
Per cert companys del TEC, teniu la feina feta?
Divendres vaig sentir el relat del nostre company per la radio, amb musica i tot...
Sí, Núria, l’Elvira ens ha proposat que li deixem llegir els nostres relats en antena. Fa un programa a Radio Mollet, el “va de lletres”.
Res més, bona nit!!!

Sònia ha dit...

Això del programa de ràdio sembla molt interessant i entre tots m'heu fet venir moltes ganes de sentir el conte d'en Miquel!
Sobre el tema del nom del bloc, bromes a part, penso que podríem trobar un terme mig, oi Israel?
Què us sembla "TEC Can Rajoler"?
De tota manera, el nom és secundari, el més interessant és valorar si esteu engrescats a tirar endavant aquest bloc del TEC, és a dir, si hi ha prou gent que li donarà vida, deixant de banda, és clar, la llibertat de publicar-hi o no els vostres relats.
En fi, anirem madurant la idea.

svoboda ha dit...

Aposto per la creació d'un blog on només es vegin els relats "corregits".

Us recomano la lectura del seguent article on s'analitza la manera d'escriure d'Haruki Murakami:

http://exit.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=58&idioma=CAS&idnoticia_PK=552726&idseccio_P

M'agrada molt aquest escriptor jutament per la seva manera tan natural de descriure la quotidianitat i barrejar-lo amb les emocions més profundes.

mia ha dit...

svoboda... qui ets?? El Miquel??

Raelix ha dit...

Hola de nou,

Com que estem engrescats en fer una tertúlia negra, us proposo de fer-a el 7 de gener (dimecres). Així la Sònia, que està una mica atabaladota perquè li donem molta feina ;P tindria prou temps per llegir-se el llibre.

Tot i que per demanar, podríem demanar com a regal de reis a la Biblio comptar amb algú que ens pugui introduir amb cara i ulls en això de la novel·la negra.

Apa doncs. Deixo la troca més embolicada encara!!!

Per cert, 600 pàgines aquest Larsson.

Braelix.

Sònia ha dit...

Respecte la recomanació de l'Svodoba sobre el senyor Murakami. Avui a El Periódico s'ha publicat un article sobre aquest escriptor, molt similar al que tu ens recomanes (probablement l'autor és el mateix).
Quan l'he llegit m'ha semblat que de cara la propera temporada podria ser una lectura interessant.
I precisament d'en Murakami, aviat es començarà a rodar la versió cinematogràfica de "Tòquio blues":
http://www.blogdecine.com/2008/08/26-tokio-blues-de-haruki-murakami-al-cine
Bona nit!

Sònia ha dit...

Israel, si et sembla bé enllaçaré el teu "litteratus" a l'apartat "Blocs recomanats"

Raelix ha dit...

No hi ha problema.
Allà hi haurà els revisats ;)

Salutacions.
Braelix.

mia ha dit...

Dolors, acabo d’escoltar “Culpable” a la radio... i molt bé! Un relat molt guapo! Ja tens una fan al TEC...

Anònim ha dit...

Vaja!! No l'he sentit, estava a recollir als nens a anglès... Però de totes maneres, moltíssimes gràcies pel teu comentari...Ja t'afegiré a la meva llista de "fans", jejeje.... És broma... Moltes gràcies, de debó, perquè jo estava molt orgullosa d'aquest relat i saber que li agrada a altres persones... la veritat és que fa molta "ilu"...

Sònia ha dit...

Tot això dels relats i la ràdio trobo que està molt bé. He llegit a la pàgina web de Ràdio Mollet que el "Va de lletra" de l'Elvira també s'emet en dissabte, a les 12:30 h. Aviam si demà el puc escoltar...

Anònim ha dit...

Sònia, gràcies per posar l'hora que repetien el programa el dissabte. He pogut escoltar la lectura del meu relat i m'ha semblat super-emocionant aixó de sentir el meu nom per la ràdio...

Sònia ha dit...

Celebro que l'hagis pogut escoltar, jo no he tingut tanta sort. Serà qüestió de posar-se a fer el bloc "TEC Can Rajoler" per tal de penjar tots els textos de què em parleu.

Núria ha dit...

Tinc la sensació de que m`he perdut un munt de coses al faltar al TEC de l'altre dia. Això de publicar els relats en un blog, de llegir-los per la ràdio...Però quantes hores us hi veu estar??? De veritat veu parlar de tantes coses en 1.30h???? Jo també vull legir els vostres relats... si us plau...i a més, no he pogut escoltar la ràdio...Com ho he de fer???